Achtergrond illustratie

Ondersteuning

E-mail instellen met Antagonist als provider

Bijgewerkt op 9 juni 2022

Wanneer je een eigen domeinnaam met hosting registreert via ons dan heb je ook de mogelijkheid om onbeperkt aantal e-mail adressen te gebruiken. Wanneer je een nieuwe e-mail wilt kunnen lezen, dan kan je deze e-mail online bekijken.

Veel ondernemers (en wij ook) vinden het echter fijner om deze e-mail in te stellen op je apparaat, zodat je dit automatisch binnen krijgt, en niet zelf naar de website hoeft te navigeren om te kijken of je nieuwe e-mail hebt.

Het algemene proces om dit te doen werkt als volgt:

  1. Open het e-mail programma waarin je de mail wilt ontvangen
  2. Ga naar instellingen om een account toe te voegen
  3. Vul bij Gebruikersnaam je e-mail adres in
  4. Vul bij Wachtwoord je wachtwoord in
  5. Kies als servertype voor de optie IMAP
  6. Vul als inkomende server in: mail.antagonist.nl (Met eventueel de extra gegevens: SSL ingeschakeld: Ja | Poort: 993)
  7. Vul als uitgaande server in: mail.antagonist.nl (Met eventueel de extra gegevens: SSL ingeschakeld: Ja | Poort: 465 | Authenticatie: Ja | SPA: Nee)
  8. Sla de gegevens op en begin met het gebruiken van je e-mail.

 

Google Workspace of Microsoft 365

Google Workspace en Microsoft 365 zijn populaire tools voor het bedrijfsleven. De Microsoft versie bevat toegang tot opslag en veel van de populaire Microsoft programma’s zoals Word, Excel, Outlook, Powerpoint, etc.. Google doet hetzelfde, maar dan online, met haar alternatief voor de eerder genoemde versies.

Ook voor de e-mail speelt dit een belangrijke rol. Wanneer je ervoor kiest om Google Workspace of Microsoft te gebruiken, dan gaat de e-mail afhandeling ook via deze tools. Dit zal dus eenmalig ingesteld moeten worden.

Als je hier meer informatie over wil, dan adviseren we de volgende bronnen: