Google Ads account aanmaken
Wanneer je wilt starten met Google Ads account aan te maken, dan ben je hier aan het juiste adres! In dit artikel doorlopen we alle stappen voor het aanmaken van je eigen Google Ads account. We geven ook enkele tips om met je nieuwe account aan de slag te gaan. Laten we beginnen!
Waarom Google Ads gebruiken?
Google Ads is een potentieel heel interessante manier om snel bezoekers, leads en klanten te genereren voor je website of webwinkel. Met Google Ads kan je potentiële klanten bereiken op basis van hun zoekopdrachten, interesses en internet geschiedenis.
Dit betekent dat je meer mensen kunt bereiken die geïnteresseerd zijn in wat je te bieden hebt. Bovendien biedt Google Ads gedetailleerde rapporten over hoe je advertenties presteren, zodat je onbeperkt kunt blijven optimaliseren, en je advertenties steeds rendabeler kunt maken.
Welke manieren van adverteren biedt Google Ads?
Google Ads biedt verschillende advertentiemogelijkheden, waaronder:
- Tekst advertenties: Dit verschijnt als korte stukjes tekst naast de zoekresultaten
- Display advertenties: Dit zijn visuele informaties die verschijnen op andere websites
- Video advertenties: Korte video’s die verschijnen op YouTube of andere websites
- Google Shopping: Productvermeldingen die in de zoekresultaten verschijnen wanneer mensen zoeken in Google met het doel om iets te kopen.
Al deze onderdelen kunnen beheerd worden via het Google Ads account.
Een Google Ads account aanmaken
Een Google Ads account maken kan je in een aantal eenvoudige stappen zelf doen. Volg de volgende stappen globaal op om je eigen account aan te maken, en je kunt binnen een paar minuten starten met adverteren.
1. Maak een Google-account aan
Als je geen Google-account hebt, moet je er een aanmaken. Dit is eenvoudig – ga naar google.com en klik op “Maak een account aan” Je moet wat informatie opgeven, waaronder je naam, e-mailadres en wachtwoord.
2. Ga naar Google Ads
Heb je eenmaal een Google-account, ga dan naar ads.google.com en meld je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord.
3. Klik op “Maak een account aan”
Je ziet een vraag die zegt: “Maak je eerste Google Ads-campagne.” Klik hierop om je nieuwe Google Ads account aan te maken.
4. Vul het formulier in
Je zult wat informatie over je bedrijf moeten geven, waaronder de naam, website-URL en contactgegevens.
5. Bekijk je informatie en klik op “Account aanmaken”
Controleer of alle informatie die je hebt ingevoerd correct is en klik dan op “Account aanmaken” Gefeliciteerd – je hebt een Google Ads-account gemaakt!
Facturatie instellen voor Google ads
De facturering van Google Ads werkt een beetje anders dan de meeste andere vormen van online adverteren. Bij Google Ads betaal je alleen wanneer iemand op je advertentie klikt. Dit staat bekend als pay-per-click (PPC) adverteren.
Dit betekent dat je niet wordt afgerekend voor het aantal keren dat je advertentie verschijnt, maar alleen wanneer iemand er daadwerkelijk op klikt. Dit kan een voordelige manier van adverteren zijn, omdat je niet betaalt voor advertenties die niemand ziet.
Er zijn twee manieren om facturering voor Google Ads in te stellen: automatische en handmatige betalingen. In dit artikel bespreken we hoe je beide methoden kunt instellen. Laten we beginnen!
1. Open het tabblad Facturering
Als je eenmaal een account hebt aangemaakt, moet je de facturering instellen. Open daarvoor het tabblad Facturering. Je ziet een bericht dat zegt: “Je hebt geen actieve factureringsmethoden.”
2. Klik op “Betaalmethode toevoegen”
Naast dit bericht zie je een link met de tekst “Betaalmethode toevoegen” Klik op deze link om je betalingsgegevens toe te voegen.
3. Voer je betalingsgegevens in
Je moet je creditcardnummer, vervaldatum en beveiligingscode invullen. Zorg ervoor dat je deze gegevens correct invoert – als er fouten zijn, worden je advertenties niet uitgevoerd.
4. Controleer je informatie en klik op “Opslaan”
Controleer of alle informatie correct is en klik dan op “Opslaan” Je betalingsinformatie is toegevoegd!
Je eerste campagne opzetten
Nu je een Google Ads account hebt, is het tijd om te beginnen met het opzetten van campagnes! Houd het verloop van de campagnes goed in de gaten, of schakel een Google Ads expert in.