Duisenburgh
- 2020
- Maatwerk website
Duisenburgh biedt particulieren, ondernemers en families vrijwel alle financiële disciplines onder één dak. Een grote meerwaarde voor de zoekende gebruiker. Echter kwam dit niet erg goed over op de vorige website door een gebrek aan overzichtelijkheid. Daarbij was de website verouderd en toe aan modernisering en een professionaliseringsslag. Wij van Company Fuel zijn met een aantal experts op bezoek geweest bij Duisenburgh om middels een goede strategiesessie de wensen en benodigdheden in kaart te brengen. Het eindresultaat is een volledige maatwerk website die past bij zowel de doelgroep als het bedrijf.
Van gevoel naar schets
We hebben bij de start van het project bewust gekozen om langs te gaan bij het kantoor van Duisenburgh. Dit was gedurende die tijd niet langer vanzelfsprekend vanwege covid. Het doel van dit bezoek, naast een goede kennismaking en strategiesessie, was om een gevoel te krijgen bij het bedrijf en de sfeer. Het was essentieel om dit gevoel te vertalen naar de website. De uitdaging die we samen bepaald hebben; Duisenburgh middels een maatwerk website een frisse, nieuwe uitstraling geven die het juiste gevoel én overzicht geeft aan de gebruiker.
De eerstvolgende stap was het maken van digitale schetsen van de website, in ons vakgebied noemen we dit wireframes. Bij wireframes bepalen we de structuur van de website zonder dat we al gaan nadenken over vormgeving en kleur. Bij een écht goede website moet een kloppende structuur leidend zijn. Dit hebben we vervolgens getest door verschillende klant reizen te doorlopen met als resultaat dat we elke type gebruiker op een makkelijke manier kunnen begeleiden door de website.
Van schets naar website
Vervolgens hebben we de vertaalslag gemaakt van wireframes naar webdesign. Met een nieuwe kleur blauw, moderne lettertypen en unieke vormgeving hebben we de website gemoderniseerd. Bovenal hebben we structuur gebracht met als gevolg dat de gebruiker nu in één overzicht weet waar diegene moet zoeken. De website is vervolgens gebouwd, waarin we nadrukkelijk rekening hebben gehouden met de gebruiker die de website op de telefoon bezoekt.
Kyona Smits
DuisenburghExperts van dit project
Jan Steur
ProjectmanagerMichel Winkels
Business directorDhani Boesten
UX DesignerLaura Kemperman
Graphic designerBen je enthousiast geworden en wil je vrijblijvend sparren met één van onze experts over jouw nieuwe project? Neem gerust contact op.