Company Fuel blog - Zakelijke website laten maken

arrow_upward
Zakelijke website laten maken banner

Zakelijke website laten maken

Wanneer je een zakelijke website wilt laten maken, is het belangrijk dat deze aansluit op je doelstellingen. In dit artikel nemen we je mee in de bewezen stappen die onze experts gebruiken bij het maken van een professionele zakelijke website.

Inhoudsopgave

Bedrijfsdoelstellingen centraal stellen

Bij het maken van een website is het belangrijk dat je de behoeften en doelstellingen van je bedrijf centraal stelt. Dat betekent dat je na mag gaan Welke concrete doelen je wilt realiseren met je nieuwe website. Enkele voorbeelden daarvan zijn:

  • Het genereren van leads en klanten
  • Het presenteren van het aanbod van je bedrijf
  • Professioneel overkomen en vertrouwen uitstralen
  • Ervaring en projecten delen
  • Bezoekers informeren
  • Personeel werven (employer branding)
  • Beter gevonden worden (SEO)
  • Ondersteuning bieden

Wanneer je deze onderdelen als uitgangspunt neemt voor je website, dan weet je zeker dat je website bijdraagt aan het bedrijf dat je aan het bouwen bent. Vanuit deze uitgangspunten kan de structuur van de website bepaald worden, om op die manier de website precies aan te sluiten op de doelstellingen van jou als bedrijf, en daarmee de effectiviteit van je website zo groot mogelijk te maken.

Het laten maken van een professionele zakelijke website voor je bedrijf is de beste manier om goed gevonden te worden, professioneel over te komen en leads te genereren voor het vak van jouw passie. Zo kan je bedrijf online groeien, als je het goed doet. In dit artikel vertellen we je precies wat er nodig is om de kwaliteit te monitoren. Ook laten we je zien waar je op mag letten wanneer je overweegt om een zakelijke website te laten maken.

Identificeer je doelgroep

Zakelijke website laten maken: Kosten

Voordat je besluit om een zakelijke website te laten maken, is het belangrijk om een afweging te maken van de kosten die dit proces met zich meebrengt. Op basis van de kosten (en de verwachte extra omzet), kan je op die manier een inschatting maken of het rendabel is om een professionele zakelijke website te laten maken. Voor deze afweging zijn twee type investeringen belangrijk, namelijk die van tijd en geld. Beide zijn kostenposten als het gaat om het laten maken van een zakelijke website.

De investering in geld

De kosten voor het laten maken van een professionele zakelijke website lopen erg uiteen. Een professionele zakelijke website voor je bedrijf laten maken waarmee je leads kunt genereren en je bedrijf kunt laten groeien, kost bij een professionele website bouwer al snel tussen de 2000 en 3000 euro. Omdat wij onze ervaring bij het maken van professionele zakelijke websites hebben gebruikt om het proces zo efficiënt mogelijk te maken, kan Company Fuel je helpen met een professionele website + plug & play lead strategie vanaf € 1495. Dit is een zeer compleet pakket, waarmee je binnen enkele dagen al kunt starten met online groeien. Mocht je nog wensen op maat hebben, dan verschaffen we hierover altijd vooraf duidelijkheid.

Het geld dat het kost om een zakelijke website te laten maken

De investering in tijd

Een zakelijke website laten maken brengt natuurlijk ook kosten met zich mee als je kijkt naar de tijd die het kost om de kwaliteit te beheren. Een website laten maken in een professioneel CMS systeem kan ervoor zorgen dat je uiteindelijk minder tijd kwijt bent met beheren.

Het bepalen van de strategie en doelstellingen

Het is natuurlijk belangrijk om de dienstverlening van je bedrijf (en je bedrijf zelf) op een goede manier over te brengen. Dit baseer je (als het goed is) op de strategie van je bedrijf. We hebben hierin een onderscheid gemaakt tussen aantal verschillende strategieën, namelijk; leads genereren, merkbekendheid vergroten, tijd besparen, kosten besparen, capaciteit vergroten en schaalbaar groeien. Op basis hiervan vormt zich een beeld van de doelstellingen van de website, en kunnen we aan de slag met de indeling en structuur van de website, zodat dit aansluit op jouw specifieke strategie.

Indeling en structuur van de website

Om te zorgen dat de indeling en structuur van de website gebruiksvriendelijk is (en je doelstellingen behaald worden), gaat er ook wat tijd zitten in het goed uitdenken van de structuur van de website. Concreet betekent dit het selecteren van de pagina’s die er mogen komen om je doelstellingen te behalen. Dit wordt vaak weergegeven in een schematisch overzicht van je website (sitemap), waarin duidelijk wordt welke pagina’s er in de site komen, en hoe die onderling aan elkaar verbonden zijn om een logische structuur te realiseren. Daarbij is het van belang te weten hoe mensen op je website komen, en hoe ze zich gedragen.

Webdesign: De uitstraling en het design

Wanneer het plan voor de website strategisch is uitgewerkt, is het tijd om na te denken over het webdesign en de uitstraling van de website. Wanneer je een zakelijke website laat maken, wil je natuurlijk zorgen dat het uiterlijk van je website past bij wat je zelf mooi vindt, maar dat het ook past in de uitstraling van je merk. De huisstijl van je bedrijf is dan ook een belangrijke basis voor het bepalen van het webdesign. Een professioneel webdesign zorgt er daarnaast voor dat je professioneel overkomt op je doelgroep, en door precies de juiste webdesign technieken te gebruiken, zorgen we dat de website gebruiksvriendelijk is, wat ervoor zorgt dat de conversie van de website beter wordt, je bedrijf meer vertrouwen uitstraalt, en bezoekers dus eerder voor jou zullen kiezen.

Verbeter de conversie van je website

De inhoud van de website

Nadat het plan voor de website ook het webdesign en de uitstraling van de website zijn uitgewerkt, is het tijd om na te denken over de invulling van de website. Denk daarbij aan alle teksten en foto’s die op de website mogen komen. Op basis van het stramien dat in de stappen hiervoor is uitgewerkt, kan de tekst en inhoud worden bepaald en geschreven, zodat dit de juiste doelgroep aanspreekt. Deze tekst kan vervolgens worden aangeleverd aan degene die de website bouwt, zodat het wordt ingevuld.

De vindbaarheid van de website

Een ander belangrijk aspect van de zakelijke website is de vindbaarheid ervan. Niemand wil een website laten maken die uiteindelijk niet gevonden wordt. Om te zorgen dat je website zo goed mogelijk vindbaar wordt, is zoekmachine optimalisatie (seo) de techniek om voor meer organisch verkeer te zorgen. Zo zorg je dat je website goed vindbaar wordt voor je potentiële klanten. Waarom dit van belang is om te overwegen wanneer je een zakelijke website laat maken, is omdat de kwaliteit van de techniek van de website, ofwel: hoe de website gebouwd is, een invloed kan hebben op de laadtijd en vindbaarheidspotentie van de website. Een technisch goede website is dan ook een betere basis voor de vindbaarheid van je bedrijf.

Alles over SEO organisch verkeer visual

De techniek van je website

Een professionele website laten maken laten veel bedrijven doen met WordPress. Dit is de beste techniek om je website in te ontwikkelen. WordPress is een CMS waarin veel experts een website maken, dat staat voor content management systeem. Het voordeel van dit WordPress CMS, is dat je het beheren van de website makkelijker kunt maken, waardoor het makkelijker wordt om actie te blijven ondernemen op het optimaliseren van de website, en dat je nieuwe ideeën of producten gemakkelijk zelf kunt toevoegen, en je niet altijd hoeft te kiezen voor uitbesteden aan een professional.

Tijd besparen bij het realiseren van je zakelijke website

Nu je weet welke stappen er nodig zijn om een professionele zakelijke website te laten maken, kan je waarschijnlijk al iets beter inschatten hoeveel van je tijd dit in beslag zal nemen. Op basis van onze ervaring van meer dan 250 projecten, zagen we dat klanten gemiddeld 22 uur stopten in het realisatieproces van de professionele zakelijke website.

Dit hebben wij opgelost door onze 15 jaar ervaring te vertalen naar een adviesmodule, die de juiste vragen stelt zodat we efficiënt jouw website kunnen maken. Gemiddeld bespaart deze module onze klanten 65% van hun tijd, en is de kwaliteit van het resultaat beter.

Tijd besparen bij het realiseren van je zakelijke website

Professionele website voor de zakelijke dienstverlening

Een professionele zakelijke website is een essentieel onderdeel om je bedrijf online te laten groeien. Of je nu een accountant, een jurist of een adviseur bent, er is altijd een professionele website + lead strategie nodig om te zorgen dat je automatisch leads genereert, zodat jij je kan focussen op het werk waarin jij de meeste waarde toevoegt.

Het webdesign van een zakelijke website

Als het gaat over het design van de website, dan gaat dit over meer dan alleen maar de uitstraling van de website. Natuurlijk is het belangrijk dat de website voor je bedrijf iets is waar je trots op bent, en wat je graag met de buitenwereld deelt. Het oog wil tenslotte ook wat. Los van hoe het eruit ziet in jouw ogen (en jouw smaak), is het design van de website  ook goed om te controleren en te blijven testen. Een ander belangrijk onderdeel van je website wanneer je aan de slag gaat met een website bouwen, is dat je behalve dat je rekening houdt met je wensen om de website op desktop formaat, ook zorgt dat de website goed responsive is. Dat wil zeggen dat de website op ieder apparaat goed wordt weergegeven. Ook als mensen via een advertentie op hun mobiele telefoon op je website komen.

Conversiepercentage per apparaat

Voorbeeld van een professionele zakelijke website

Een professionele website laten maken via een externe partij is een goede manier om te bouwen op de jarenlange ervaring van de expert, die al exact weet hoe ze de professionele uitstraling van je bedrijf kunnen waarborgen. Bij het maken van professionele websites komt echter veel kijken, en veel ondernemers hechten er waarde aan als de expert hen kan adviseren over onderwerpen die komen kijken bij het laten maken van je eigen website. Een van de eerste keuzes die je moet maken is het type software (CMS) dat je wilt gaan gebruiken. Veel ondernemers kiezen er voor op een maatwerk website te laten ontwikkelen, in verband met de optimalisatie mogelijkheden.

Een maatwerk website laten maken kan dan volledig naar jouw wensen. Zo weet je zeker dat de unieke toegevoegde waarde van jouw bedrijf over komt, en dat je de kwaliteit van

Bij het kiezen van een partij om je website te laten maken, is het belangrijk om in het eerste gesprek al aan te geven wat de doelstellingen van je website zijn. Zoek een partij die is gespecialiseerd in het onderdeel website maken, maar zeker ook verder kijkt naar andere manier om het online succes van je website te waarborgen. Dit zorgt ervoor dat de website perfect aansluit bij jouw onderneming en voorkeuren.

Wil je bijvoorbeeld dat mensen vrijblijvend contact op kunnen nemen via simpele formulieren die in het CMS, klanten de mogelijkheid bieden om contact met je op te nemen via een contact formulier, of wil je de ontwikkeling van lead generatie gebruiken om je leads met behulp van CRM software op te vangen, en een e mailadres verzamelen om daarmee potentiële klanten warm te maken en te begeleiden richting een eerste aankoop.

Het goed afstemmen van je WordPress website is essentieel. Wij bouwen websites bij Company Fuel volledig zelf. Dat betekent dat we de website optimaliseren, en dat we deze optimalisatie kunnen gebruiken om een moderne website te maken waar je niet alleen positieve reacties op krijgt, maar ook echt leads die een e mail achterlaten. Zo zal een nieuwe website laten maken ook rendabel worden.

Het lanceren van je nieuwe website

Wanneer je website helemaal klaar is dan wordt het tijd om de nieuwe website live te gaan zetten, en te zorgen dat jouw unieke website vindbaar zal worden voor mensen, via de zoekmachines. Nadat het ontwikkelen van de website klaar is, is het nog nodig om een partij te vinden waar je de website kunt laten hosten.

Voorbeeld van een professionele zakelijke website

Bij Company Fuel geloven we in het belang van een praktijkvoorbeeld, om je te laten zien hoe je website eruit komt te zien, en wat er nodig is om automatisch leads te genereren. Behalve ons portfolio, is het bij Company Fuel dan ook mogelijk om in een kort online gesprek naar een praktisch voorbeeld van je website te kijken. Onze experts bereiden een simulatie voor, zodat je in 15 minuten ziet hoe je website eruit komt te zien, en op basis daarvan vrijblijvend kiest hoe je verder wil. Neem gerust contact op.

Deel dit artikel
Verbeter de conversie van je website banner

Een expert spreken?

Wil je weten wat dit voor jou betekent? Plan een vrijblijvend adviesgesprek met een expert.