Company Fuel blog - WEB 101: Website maken

arrow_upward
WEB 101: Website maken banner

WEB 101: Website maken

Wil je een website inzetten om professioneel over te komen en leads en klanten te genereren? Dit artikel legt stap voor stap uit wat er nodig is om een professionele website te realiseren, die past bij jouw doelstellingen.

Hoofdstukken

Waarom is een goede website belangrijk?

Het is een vraag die bijna niemand meer stelt. En toch vinden we het belangrijk om hem te beantwoorden, omdat we het belang ervan willen benadrukken. Een goede website resulteert in een professionele uitstraling, en dat levert meer leads en klanten op.

Los van de effectiviteit van de website aan de kant van het genereren van leads en klanten, is er een ander belangrijk aspect, dat vaak overkeken wordt; de duurzaamheid van de website. Concreet gezegd wordt daarmee bedoeld: hoe lang gaat de website mee? De hamvraag blijft echter; wat heb je voor jouw bedrijf nodig om voldoende bereik te genereren, professioneel over te komen, en leads te genereren.

Waarom is een goede website belangrijk

Toegevoegde waarde van dit artikel

Na het lezen van dit artikel begrijp je in de basis een website strategie, website design en website ontwikkeling, en weet je met welke onderdelen je rekening mag houden om je website een optimaal functionerend onderdeel te maken van jouw online marketing.

Bovendien bespreken we ook extra mogelijkheden die de website biedt, als het gaat om het vergroten van de klantloyaliteit en andere belangrijke statistieken. Afsluitend gaan we kort in op de rol van de website wanneer het gaat om het besparen van tijd, en het automatiseren of vereenvoudigen van processen.

Strategie en doelstellingen

Enkele doelen die met een website bereikt kunnen worden zijn:

  • Diensten of producten verkopen
  • Vergroten van de naamsbekendheid
  • Leads genereren
  • Leads omzetten in klanten
  • Vergroten van klant loyaliteit
  • Verzamelen van klantgegevens
  • Tijd besparen en processen automatiseren

Website design in stappen

Het design van de website staat ten doel van de hierboven relevante strategieën en doelstellingen. Hoewel het design op zichzelf staand natuurlijk heel erg vatbaar is voor persoonlijke mening, mag het gepaard gaan met een proces dat de kwaliteit van de gebruiksvriendelijkheid voorop stelt. Dit proces bestaat uit een aantal stappen, die hieronder worden beschreven.

Identificeer je doelgroep

Een van de belangrijkste stappen bij een website designen is het identificeren van je doelgroep. Dit betekent dat je uitzoekt wie je ideale klant is en welke behoeften en wensen hij heeft. Het is belangrijk om zo specifiek mogelijk te zijn en je op één doelgroep tegelijk te richten. Proberen te veel verschillende mensen aan te spreken zal alleen maar verwateren in je boodschap. En het maakt het moeilijker om een effectieve website te realiseren.

Identificeer je doelgroep

Bepaal structuur en klantreis

De klantreis van de website maak je het beste door middel van een sitemap. Een sitemap is een schema of schets die de flow van je website weergeeft. Het kan informatie bevatten over navigatie, pagina’s, inhoudscategorieën, en belangrijke gebruikersstromen binnen je website. Er zijn online veel hulpmiddelen beschikbaar om een sitemap te maken. Denk daarbij bijvoorbeeld aan visualisatie software zoals Google Presentaties, Draw IO, Miro, of Gloomaps.

Maak (digitale) schetsen

Als je je sitemap hebt, is het tijd om de website te gaan schetsen. Dit is waar wireframes van pas komen. Wireframes zijn schetsen die de algemene opzet van een uniek webdesign laten zien, en hoe verschillende onderdelen op een pagina geplaatst zullen worden. Ze helpen je een idee te geven van hoe de website eruit zal zien zonder dat je daadwerkelijk bezig bent met een website designen. Er zijn veel softwareprogramma’s die je kunt gebruiken om wireframes te maken, waaronder Adobe XD, Adobe Photoshop, Sketch en GIMP. Je kunt er ook voor kiezen om te schetsen op papier.

Maak (digitale) schetsen

Test je wireframes bij je doelgroep

Het testen van je wireframes met je doelgroep is een belangrijke stap in webdesign, want zo kun je feedback krijgen op je ontwerpen en de nodige veranderingen aanbrengen voor je verder gaat. Door te luisteren naar echte gebruikers kun je ervoor zorgen dat de website aan hun behoeften en verwachtingen voldoet, en dat alle belangrijke functies gemakkelijk te vinden en te realiseren. Kortom, het is van groot belang dat de website voldoet aan de wensen van de gebruiker.

Bepaal de uitstraling

Zodra je de structuur, het gebruikerspad en de functionaliteit van je website hebt uitgewerkt, is het tijd om het uiterlijk en de stijl te bepalen. Dit is vaak het leukste deel van webdesign, omdat het je de mogelijkheid biedt creatief en innovatief te zijn in de manier waarop u uw inhoud presenteert. Er zijn veel verschillende stijlen die je kunt gebruiken, waaronder minimalistisch design, flat design, material design, en nog veel meer. Bij uitstraling spelen kleur, typografie, afbeeldingen en vormgeving een grote rol. Vraag jezelf af hoe je over wilt komen op je doelgroep. Doe zelf grondig onderzoek naar wat past bij je branche of laat je adviseren door een webdesigner om een uitstraling te kiezen die past bij je onderneming en bovenal je doelgroep. Indien je een huisstijl wilt laten, kun je altijd terecht bij een bureau die hierin gespecialiseerd is.

Ontwerp je website

Als je je wireframes en stijl hebt, is het tijd om de website te gaan ontwerpen. Het maken van het visuele ontwerp van een website houdt in dat je de juiste kleuren, typografie, beelden, en algemene esthetiek kiest die je doelgroep zal aanspreken. Het is belangrijk om te bedenken hoe al deze elementen samen zullen komen om een samenhangende en visueel aantrekkelijk webdesign te maken. Je wilt de interesse van de gebruiker wekken met een uniek ontwerp. Bij het maken van je webdesign is het ook belangrijk om de gebruikerservaring in het oog te houden. Adobe XD, Adobe Photoshop, Sketch en GIMP zijn allemaal populaire softwareprogramma’s voor webdesign.

Test je webdesign

Het testen van je webdesign bij de doelgroep is belangrijk om twee redenen: ten eerste om te verzekeren dat de website er uitziet en aanvoelt zoals je wilt; en ten tweede om te verzekeren dat gebruikers ook echt door de website kunnen navigeren en de informatie vinden die ze nodig hebben. Door gebruikerstesten uit te voeren kun je eventuele problemen met het ontwerp of de functionaliteit van de website verbeteren voordat je deze gaat (laten) ontwikkelen. In deze fase wordt vaak ook gekeken naar het webdesign zal presteren aan de hand van content. Hier is sprake van zoekmachine optimalisatie (SEO). Dit betekent dat je website goed vindbaar zal zijn op zoekmachines zoals Google.

Test je webdesign visualisatie

Wat heb je nodig om ermee aan de slag te gaan?

Doelgroep

Om met webdesign aan de slag te gaan, moet je eerst je doelgroep bepalen en hun behoeften en verwachtingen begrijpen. Dit kan inhouden dat je marktonderzoek doet of gebruikerstesten uitvoert om feedback op je ontwerpen te verzamelen. Een webdesign bedrijf / bureau denkt in deze fase van het proces vaak mee en zijn in sommige gevallen zelfs expert op dit gebied. Een nieuw webdesign start idealiter altijd met een doelgroep onderzoek.

Software

Je zult ook de juiste programma’s moeten kiezen voor het maken van wireframes, UX designs en andere techniek van je website. Populaire opties zijn o.a Adobe XD, Adobe Photoshop, Sketch, en GIMP. Om je ontwerp met echte gebruikers te testen, kun je gebruik maken van user testing tools zoals UsabilityHub of UserTesting. Bovenstaande programma’s voldoen aan alle eisen wanneer je een website gaat vormgeven.

Testpersonen

Ten slotte, moet je je ontwerp en opmaak testen met behulp van echte gebruikers om er zeker van te zijn dat de website gemakkelijk te gebruiken is en aan hun behoeften voldoet. Je kunt proefpersonen vinden door een verzoek te plaatsen op sociale media of online forums, of door een hulpmiddel als UserTesting te gebruiken. Uiteraard kun je ook mensen in je eigen omgeving vragen die enigszins binnen de doelgroep passen. Een webdesign bedrijf / bureau heeft vaak geschikte testpersonen binnen hun netwerk, omdat deze vaak hun eigen onderneming hebben.

Veel voorkomende webdesign begrippen

Lay-out

De rangschikking of indeling van de bouwblokken op een pagina vormen samen met het visuele ontwerp de lay-out van de pagina. Het hoofddoel is dat de website altijd als overzichtelijk beschouwd moet worden. Een goede lay-out kan een website extra waarde geven doordat het navigeren en het vinden van de benodigde informatie wordt vergemakkelijkt. Een goed ontworpen lay-out kan een website ook visueel aantrekkelijker maken, wat de aandacht van de gebruiker kan trekken en hem kan aanmoedigen op de website te blijven.

Grid design

Een systeem van horizontale en verticale lijnen die worden gebruikt om een lay-out te structureren. Op een desktop zie je vaak dat er nog genoeg witruimte aan beide kanten aanwezig is. Dit is bedoeld om de website er ruimer uit te laten zien. Op een mobiel apparaat wordt de inhoud echter vaak in één kolom weergegeven om het lezen op een kleiner scherm te vergemakkelijken.

F-patroon

Het F-patroon is een lay-outontwerp dat ontwikkeld is op door bureaus, op basis van gebruikers onderzoek. Het is gebaseerd op het feit dat mensen de neiging hebben webpagina’s te scannen in een horizontaal of verticaal F-vormig patroon. Het idee achter dit ontwerp is om belangrijke inhoud te laten opvallen, zodat deze gemakkelijk door gebruikers kan worden gevonden.

Z-patroon

Een ander veel gebruikte techniek in de online marketing door professionele webdesign bureaus is het Z-patroon. Dit is een ander lay-outontwerp dat tot doel heeft de zichtbaarheid van belangrijke onderdelen te vergroten. In het Z-patroon is de inhoud verdeeld over drie kolommen. De eerste kolom wordt gebruikt om de aandacht van gebruikers te trekken, terwijl de andere twee worden gebruikt voor het verstrekken van informatie en het scannen van tekst.

Wireframe

Een low-end weergave van een webpagina of app, meestal gebruikt in de vroege stadia van het ontwerp. Webdesigners bij professionele webdesign bureaus zien dit veelal als essentieel element binnen het proces, terwijl dit heel vaak vergeten wordt. Wanneer je niet start met een wireframe, dan gaat de focus van de website snel richting het visuele aspect, en wordt vergeten om goed na te denken over de volgorde en plaatsing van de onderdelen, wat uiteindelijk de effectiviteit van de website te kort zal doen.

Visueel ontwerp

Het proces van het creëren van de look en feel van een website of app. Dit is ook de fase waarbinnen huisstijlen van ondernemers worden toegepast.

Gebruikerservaring (UX)

De manier waarop een gebruiker zich voelt bij interactie met een website of app. Dingen als hoe belangrijke informatie weergegeven wordt of hoe de website werkt op een mobiele telefoon worden in deze fase van het proces meegenomen. Kortom, is de gebruiksvriendelijkheid hoog genoeg?

Gebruikerstesten

Het proces van het verzamelen van feedback op een website of app van echte gebruikers. Met deze bevindingen wordt geconcludeerd of er nog online zaken moeten worden aangepast.

Bruikbaarheid

Een maatstaf voor hoe gemakkelijk het voor gebruikers is om interactie te hebben met een website of app. Het is enorm belangrijk dat alles goed werkt, waar nodig aangepast blijft worden en daarmee altijd up to date is.

Responsive webdesign

responsive webdesign op verschillende schermen

Responsive webdesign staat voor de aanpasbaarheid van het webdesign. Dat betekent dat er geen twee versies meer zijn, maar dat het zich dynamisch aanpast door elementne te positioneren, weg te laten, of te veranderen, om te zorgen dat websites er goed uitzien op verschillende schermgroottes en apparaten. De mobiele telefoon stijgt jaarlijks in gebruik en wordt steeds belangrijker.

Toegankelijkheid

Het vermogen van een gebruiker met een visuele beperking om een website of app te gebruiken. Veel webdesign bureaus maken hun applicaties steeds toegankelijker door middel van updates. Wanneer je praat met professionals, dan zul je zien dat dit een steeds belangrijker onderdeel wordt.

Web standaarden

Richtlijnen voor het coderen en ontwerpen van websites, vastgesteld door het World Wide Web Consortium (W3C), bieden voor veel webdesign bureaus de leidraad voor het succesvol ontwikkelen van een website.

Functionaliteit

Het vermogen van een website of app om het beoogde doel uit te voeren. Denk bijvoorbeeld aan alle stappen van bijvoorbeeld het contactformulier, en zorg dat alle onderdelen goed werken, om zeker te weten dat het webdesign voor de oplevering goed de wensen en functionaliteiten van de nieuwe website bevat.

Zoals u kunt zien, omvat webdesign veel verschillende stappen en concepten. Hoewel sommige misschien meer bekend zijn dan andere, zijn ze allemaal belangrijk voor het proces om een website te maken die er goed uitziet en goed functioneert.

Belangrijke tips & tricks

Als je effectief aan de slag wil met online marketing, dan is het website design voor je bedrijf de eerste indruk van al je potentiële klanten. Wanneer iemand op zoek gaat naar een oplossing voor een bepaald probleem, dan wil je dat jouw product of dienst goed naar voren komt. Een mogelijke manier daarvoor is om te zorgen dat je website zo ontwikkeld is dat deze precies aansluit bij de doelgroep, en dat deze waarde toe weet te voegen op de vraag van de gebruiker.

Houd het simpel

Als het op webdesign aankomt, is minder bijna altijd meer. Een rommelige, drukke website zal je gebruikers alleen maar in verwarring brengen en frustreren. Houd je aan een minimaal ontwerp met veel witruimte, zodat je nieuwe website gemakkelijk te navigeren is en een lust voor het oog is. Veel grotere bedrijven houden hun website vaak simpel en overzichtelijk.

Gebruik typografie om hiërarchie aan te brengen

Typografie is een van de belangrijkste onderdelen in webdesign, omdat het je in staat stelt hiërarchie en een overzichtelijk geheel te bieden aan de gebruiker. Zo zien ze dankzij de lettertypes duidelijk en gemakkelijk eerst de onderdelen waarvan jij daar de meeste aandacht op wil vestigen. Denk daarbij aan belangrijke zaken, zoals oproepen tot actie.

Optimaliseer voor mobiel

optimaliseer voor mobile webdesign

Met meer dan de helft van al het internetverkeer nu afkomstig is van mobiele apparaten, is het belangrijker dan ooit om ervoor te zorgen dat je website geoptimaliseerd is voor kleinere schermen. Dit betekent dat je een responsive webdesign moet gebruiken dat zich automatisch aanpast aan verschillende schermgroottes en dat je rekening moet houden met touchscreens met grotere knoppen en eenvoudig te navigeren menu’s.

Zorg voor oproepen tot actie

Een goed webdesign moet altijd duidelijke oproepen tot actie bevatten, zoals knoppen waarmee gebruikers producten kunnen kopen of zich kunnen aanmelden voor een nieuwsbrief. Dit zal je helpen meer bezoekers om te zetten in leads en klanten, wat kan helpen bedrijven te laten groeien.

Creëer een consistente gebruikerservaring

Een goed webdesign is altijd samenhangend en consistent, met dezelfde look en feel van de ene pagina naar de volgende. Zorg ervoor dat je kleuren, lettertypes, afbeeldingen en andere facetten consistent zijn op je website om bezoekers een aangename ervaring te bieden van begin tot eind. Veel bedrijven laten hun huisstijl op een herkenbare manier terugkomen op de website.

Houd het bijgewerkt

Trends op het gebied van webdesign veranderen snel, wat betekent dat je website er verouderd uit kan zien als je hem niet regelmatig bijwerkt. Zorg ervoor dat je regelmatig het ontwerp van je website bekijkt om na te gaan hoe je het kunt onderhouden en verbeteren en het er fris en modern kunt laten uitzien. Extra tip: wat goed werkt is het volgen van sociale media kanalen die hun kennis over webdesign trends delen.

Test je webdesign

Vergeet ten slotte nooit om je nieuwe website te testen met echte gebruikers voordat je hem publiekelijk lanceert. Zo kun je eventuele gebruiksvriendelijkheidsproblemen of bugs opsporen die tijdens het ontwerpproces door de mazen van het net zijn geglipt. Je kunt tools gebruiken voor gebruikerstests of vraag feedback van collega’s en vrienden om ervoor te zorgen dat je website zo effectief, efficiënt en gebruiksvriendelijk mogelijk werkt.

Website ontwikkeling

Nu duidelijk is hoe de website eruit komt te zien, is het tijd voor het ontwikkelen en bouwen van de website. Daarin zijn een aantal belangrijke afwegingen te maken, die hieronder worden toegelicht.

WordPress CMS gebruiken

Wanneer je een website gaat maken in 2022, dan raden we je aan om zeker WordPress te overwegen om als CMS te gebruiken. Dit is een open source CMS systeem wat veel mogelijkheden biedt om met behulp van een gebruiksvriendelijke editor het proces van een website bouwen eenvoudiger te maken.

Daarnaast zijn er diverse manieren waarop het mogelijk is om zonder technische kennis een heel eind te komen. Je hebt er ook geen abonnement voor nodig, behalve de jaarlijkse webhosting en domeinregistratie die je nodig hebt om de website op live te zetten.

Thema of maatwerk WordPress

Wanneer je kiest voor WordPress, dan kan je gebruik maken van templates. Het is zelfs mogelijk om dan een gratis website template uit te kiezen. Voordat je kiest hoe je een website bouwt is het een heel belangrijke afweging om te maken of je een website op basis van een thema gaat maken, of dat je de website helemaal op maat laat maken. Deze afweging is het beste te maken op basis van de toegevoegde waarde die het gaat bieden.

Een volledige website op maat is lang niet voor ieder bedrijf interessant genoeg om (direct) in te investeren. Het is dan ook belangrijk om eerst de afweging te maken of deze investering zich überhaupt terugbetaald. Het is dan ook voor veel bedrijven een logische vraag: een wordpress thema kopen, of een maatwerk wordpress website laten maken?

Er zijn ontzettend veel voordelen aan het aanschaffen en invoeren van een WordPress thema. Bijvoorbeeld de snelheid waarmee een website ontwikkeld kan worden is ongeëvenaard. Je kunt letterlijk in een paar dagen een website maken die compleet is ingevuld met jouw foto’s en teksten.

Dat is mogelijk omdat het template een stramien biedt waarin je deze informatie kan vullen, conform de structuur die de makers van het template vooraf hebben bedacht. Er zijn veel templates beschikbaar, die meer dan voldoende er verschillende pagina’s bieden.

In de praktijk betekent dit dat een template redelijk snel kan voorzien in ieders behoefte. Daar doen we absoluut niet geheimzinnig over: een template kan voor sommige bedrijven goed werken. Houd er wel rekening mee dat het de gemiddelde ondernemer zo’n

Wanneer je een volgende stap wilt zetten en online leads en klanten wilt gaan genereren, dan zal een template op termijn beperkingen op kunnen leveren.

Wordpress Thema of maatwerk

Beperkingen van een WordPress Thema

Wat belangrijk is om te weten, als het gaat om WordPress templates, is het volgende: Een WordPress Thema is de naam van het gedeelte van WordPress waarin je de uitstraling van de website bepaalt. WordPress komt met een standaard thema, en je kunt een ander thema kiezen. Wanneer je het thema zou verwijderen, dan zou je website niet meer functioneren. Een thema is er dus altijd.

De beperking van een thema dat op internet wordt aangeboden voor een laag bedrag, is dat het wordt aangeboden voor een laag bedrag. Minder flauw gezegd, bedoelen we hiermee dat ze het voor dit bedrag aan zoveel mogelijk mensen willen verkopen, zonder dat het ze veel tijd kost. Om die reden maken ze het zo dat het voor iedereen werkt.

En dan komt de afweging waar het om draait: Wat levert een WordPress Maatwerk Thema op?

Voordelen van een maatwerk wordpress website

Wanneer je een maatwerk wordpress website laat maken dan ervaar je het voordeel allereerst in de strategische fase, waar de website schematisch ontworpen wordt om precies aan te sluiten op jouw bedrijfsdoelstellingen.

Ook in het design van de website kan volledig rekening gehouden worden met je huisstijl, en kunnen we zorgen dat het design van de website ten dienst staat van de boodschap, en de strategie. Dit faciliteert een betere gebruikerservaring, een helderdere propositie en daarmee een hoger conversie percentage.

WordPress Maatwerk Website

Wanneer kies je voor een maatwerk website?

Er is eigenlijk maar één echt antwoord op die vraag, en dat is wanneer jij dat wil. Want uiteindelijk bepaal je natuurlijk zelf. De afweging die wij adviseren is om na te gaan hoeveel een nieuwe website oplevert. Wanneer je bedrijf op een bepaald niveau opereert in de markt, dan groeit de behoefte naar maatwerk, omdat er enerzijds beperkingen ontstaan in de vrijheid en flexibiliteit van de website, of dat er een belemmering ontstaat in de potentie van zoekmachine optimalisatie (SEO).

Los van de aspecten tijd en duurzaamheid, is er ook nog de factor geld. En die factor geld, die speelt mee in twee onderdelen:

  1. Wat kost een maatwerk website?
  2. Wat levert een maatwerk website op?

Wat kost een maatwerk website?

De kosten van een maatwerk website zijn in grote mate afhankelijk van de wensen en functionaliteiten die het biedt. Je mag rekening houden met een bedrag vanaf €15K voor een professionele maatwerk website, wat afhankelijk van de gewenste functionaliteiten nog kan oplopen.

Wat levert een maatwerk website op?

Een op maat gemaakte website biedt een uniek ontwerp dat aan je specifieke bedrijfsbehoeften is aangepast. Ze biedt ook verbeterde functionaliteit die je niet in een vooraf gemaakt sjabloon vindt. Bovendien is een maatwerk website zoekmachine vriendelijker en gemakkelijker te navigeren, wat resulteert in een hogere conversie voor je bedrijf.

Er zijn een paar belangrijke factoren waarmee je rekening moet houden om te bepalen of een maatwerk website de juiste investering voor je bedrijf is. Ga eerst na hoeveel verkeer je website momenteel krijgt en wat voor conversiepercentage je ziet. Als je website veel verkeer ontvangt maar weinig conversie, dan kan dat te wijten zijn aan een te optimaliseren ontwerp of functionaliteit.

Of de investering het waard is bepaal je dus uiteindelijk op basis van de toegevoegde waarde die de website levert wanneer je dit telt in leads en klanten, vertegenwoordigd door hun waarde. Bereken zelf de toegevoegde waarde van een nieuwe website, (los van de zachte factoren), voordat je besluit een professionele website te laten maken.

Website vindbaarheid (SEO)

De vindbaarheid van de website is een andere belangrijke factor bij het maken van de website. Ons artikel SEO 101: Bovenaan in Google legt je hier alles over uit.

Visualisatie van organisch verkeer op Google

Processen automatiseren

Een van de voordelen van een website is dat je er processen mee kunt automatiseren of vereenvoudigen. Dit doe je door de website te verbinden met andere software, bijvoorbeeld Zapier.

Zapier is een voorbeeld van automatisering software die gemakkelijk verschillende toepassingen verbindt, zodat ze kunnen samenwerken. Zo kun je bijvoorbeeld gemakkelijk je website contactformulier verbinden met Zapier, zodat je aanvragen automatisch kunt verwerken, brochures of andere informatie kunt sturen, of zelfs de onboarding van klanten makkelijker maken, en (aan)betalingen ontvangen voor het verkopen van producten en diensten zonder webshop.

Website beheer

Hosting & domeinnaam

Om je website live te zetten, heb je hosting nodig. In ons artikel ‘Alles over domeinregistratie en hosting’ leggen onze experts je uit waar je rekening mee mag houden om te zorgen dat je de hosting optimaal instelt, en welke keuzes je hebt om het nog makkelijker voor jezelf te maken, met bijvoorbeeld Google Workspace of Microsoft 365.

Veilige website (updates)

Wanneer je website live staat, dan is het belangrijk dat je regelmatig updates doet, om je website veilig te houden. De reden hiervoor is niet dat je website na verloop van tijd slechter wordt, maar juist omdat WordPress een open-source systeem is. Dat betekent dat iedereen de broncode kan zien. Zeker wanneer je veel plug-ins gebruikt (waarvan je goed moet controleren of die veilig zijn), dan kan het voorkomen dat er een beveiligingslek of code conflict ontstaat. Wanneer je een maatwerk website laat maken is de kans hierop kleiner.

Het advies is dus wel om altijd eerst een back-up van je website te maken, voordat je zomaar alle plug-ins update. Je weet maar nooit wat er kan gebeuren, en het is natuurlijk belangrijk dat je online propositie en vindbaarheid altijd gewaarborgd blijft.

Aan de slag met jouw website?

Wil je jezelf verder verdiepen in de mogelijkheden om aan de slag te gaan met een professionele website om meer leads en klanten te genereren?

Sparren over jouw website?

Wil je weten wat dit voor jou betekent? Plan een vrijblijvend adviesgesprek met een expert.