Company Fuel blog - Waarom het up to date houden van de branding van je merk belangrijk is

arrow_upward
Waarom het up to date houden van de branding van je merk belangrijk is

Waarom het up to date houden van de branding van je merk belangrijk is

Het handhaven van een consistent merkimago is belangrijk voor elk bedrijf, maar het is vooral van cruciaal belang in het tijdperk van de sociale media. Uit een recente studie blijkt dat bijna de helft van de consumenten die merken op sociale media volgen, zegt dat ze eerder bij die merken zouden kopen als hun posts consistenter zouden zijn. Dat betekent dat als je branding van post tot post varieert, je wel eens potentiële klanten kunt mislopen. Dat wil je graag voorkomen, en in dit artikel leggen we je uit hoe je dat doet, en gaan we in op het realiseren van een consistente branding die met je mee groeit.

Inhoudsopgave

Wat is branding en waarom is het belangrijk

Heel letterlijk gezegd is branding het gebruik van een naam, term, ontwerp, symbool of ander kenmerk om een product of dienst te identificeren en het te onderscheiden van die van andere producenten.

Branding is belangrijk omdat het bedrijven in staat stelt een onderscheidende waarde te creëren voor hun producten of diensten, waardoor ze aantrekkelijker kunnen worden voor de consument. Als de branding consistent wordt doorgezet kan het ook een herkenningspunt worden van het bedrijf.

Wat is branding en waarom is het belangrijk

Hoe maak je een merk dat je bedrijf vertegenwoordigt

Er zijn een paar belangrijke dingen die je in gedachten moet houden bij het creëren van een merk dat je bedrijf vertegenwoordigt.

Ten eerste is het belangrijk dat je een duidelijke en beknopte boodschap hebt die samenvat waar het bij je bedrijf om gaat. Dit wordt de basis van je branding en moet in alles terug te vinden zijn, van je logo tot je social media posts.

Ten tweede moet ervoor zorgen dat je branding consistent is over alle kanalen.

Dat betekent dat je dezelfde kleuren, lettertwebypes, en algemene esthetiek gebruikt in alles, van je website tot je visitekaartjes. Tenslotte is het belangrijk ervoor te zorgen dat je branding met je meegroeit. Naarmate je bedrijf zich ontwikkelt, moet ook je merk evolueren. Herzie regelmatig je huisstijl om er zeker van te zijn dat die nog steeds correct weergeeft.

Hoe maak je een merk dat je bedrijf vertegenwoordigt

Tips om een consistent merkimago te behouden

  1. Zorg ervoor dat je branding consistent is in alle kanalen
  2. Gebruik overal dezelfde kleuren, lettertypes, en algemene esthetiek
  3. Zorg ervoor dat je merknaam met je meegroeit
  4. Herzie regelmatig je branding om te zien of die nog steeds correct is
  5. Maak gebruik van sociale media om een consistent merkimago te handhaven
  6. Gebruik marketinghulpmiddelen om een consistent merkimago te handhaven
  7. Spar met andere mensen over de uitstraling van je merk
  8. Werk met een creatief team dat je merk begrijpt

Hoe je ervoor zorgt dat je branding met je meegroeit

Het is belangrijk ervoor te zorgen dat je branding met je meegroeit, zodat je een flexibele basis hebt, maar niet door je merk beperkt wordt om te innoveren. Dat kun je doen door je branding regelmatig te herzien, en ervoor te zorgen dat ze nog steeds een accurate weerspiegeling van je bedrijf is. Bovendien kun je werken met een creatief team dat je merk begrijpt, en je helpt je huisstijl te ontwikkelen naarmate je bedrijf groeit.

Wat te doen als een merkidenteit verouderd raakt

Deel dit artikel
Essentia Foundation schrijvers

Meer weten over dit onderwerp?

Aarzel niet om vrijblijvend contact met ons op te nemen als je vragen hebt.