Achtergrond illustratie
Begrippenlijst

Search Engine Advertising (SEA)

Bijgewerkt op

SEA heb je vast wel eens van gehoord. Deze afkorting staat voor Search Engine Advertisting. Adverteren op Google dus, vrij vertaald. Dit is een belangrijke manier die door veel bedrijven gebruikt wordt om meer bezoekers te genereren op je website.

Hoofdstukken

Voordelen van SEA

Het voordeel van SEA is dat je snel een campagne op kunt zetten waarmee je kunt adverteren op bepaalde zoekwoorden in Google. Deze advertentie wordt getoond aan mensen die zoeken op een bepaalde term. Stel je verkoopt schoenen, dan zou je dus bijvoorbeeld kunnen adverteren op termen zoals ‘schoenen kopen’, of ‘sneakers maat 45 voor man kopen’, waar je dan een advertentie op kunt plaatsen.

Kosten per klik (CPC) adverteren

Wanneer een gebruiker op de advertentie klikt, dan betaal je aan Google een bedrag. Deze kosten per klik, worden CPC genoemd. Het doel van veel marketeers is om de kosten per klik zo laag mogelijk te maken, en de gebruikers op de website zo relevant mogelijk te maken, waardoor je niet alleen meer bezoekers krijgt, maar deze bezoekers ook converteren, zodat je meer leads en klanten genereert, en je bedrijf kunt laten groeien.