Achtergrond illustratie

Begrippenlijst

Content

Bijgewerkt op

In de context van websites verwijst inhoud meestal naar de tekst, plaatjes, en andere informatie die op een pagina getoond wordt. Dit kan gaan om artikelen, blogberichten, product pagina’s, omschrijvingen, of elke andere soort informatie die je op een website kunt vinden.

Hoofdstukken

De rol van content in online groei

Content is een vitaal onderdeel van elke online onderneming. Ze kan gebruikt worden om nieuwe klanten aan te trekken, bestaande klanten te behouden, en de naamsbekendheid te vergroten. Kwaliteitsvolle inhoud kan ook helpen om het verkeer naar je website te vergroten, wat tot meer verkoop en conversies kan leiden.

Content marketing is dan ook niet voor niets een populaire manier om je bedrijf te laten groeien. Deze vorm van marketing is een langetermijnstrategie die gericht is op het maken en verspreiden van waardevolle, relevante en consistente content om een bepaald publiek aan te trekken en te behouden – met als doel om de uiteindelijke conversies te verhogen.

Het maken van kwalitatieve content is niet gemakkelijk. Het kost tijd, moeite, en soms ook geld. Content creatie uitbesteden kan een slimme zet zijn als de toegevoegde waarde van de content (bijvoorbeeld meer leads en klanten) je als ondernemer meer oplevert dat wat het je kost om het uit te besteden.

Als het goed gedaan wordt, kan een content marketing strategie namelijk een krachtig hulpmiddel zijn voor online groei. Als je meer verkeer en meer conversies wilt, dan is goede content (die de gebruiker helpt nu eenmaal nodig).

Verschillende soorten content

Er zijn veel verschillende soorten inhoud die in een content marketing strategie gebruikt kunnen worden. Enkele van de meest populaire soorten zijn:

  • Website teksten
  • Blog berichten
  • Productpagina’s
  • Beschrijvingen
  • Video’s
  • Infographics