Achtergrond illustratie

Begrippenlijst

Bounce rate

Bijgewerkt op

Bounce rate is een metriek die het percentage meet van mensen die een website verlaten na slechts één pagina bekeken te hebben. Het is belangrijk om de bounce rate zo laag mogelijk te houden, want het kan een aanwijzing zijn dat de website niet relevant voelt voor de behoeften van de gebruiker.

Hoofdstukken

Oorzaken hoge bounce rate

Er zijn diverse factoren die impact hebben op het bounce percentage. Wanneer een groot gedeelte van je bezoekers direct de website verlaat, dan is dat een teken dat de website niet het idee geeft dat de gebruiker daar op de goede plek zit. In de essentie komt het er dan dus op neer dat de eerste indruk van de website niet goed is, of dat de klant het idee heeft dat de website geen antwoord geeft op de zoekvraag van de gebruiker.

Bounce rate verlagen

Het optimaliseren van het design van de website, of het optimaliseren van de conversie in de brede zin van het woord zijn manieren om de bounce rate te verlagen, waardoor meer mensen de website beter bekijken, en de engagement zal groeien, waardoor je meer leads/klanten genereert, en Google feedback krijgt dat je website inderdaad de vraag van de gebruiker beantwoordt.